✰ rindu pulak ✰
written on Friday, August 19, 2011 @5:27 PM
i LOVE you
Khairol Fadzli <3


dulu saya ada hamster. syrian. kale coklet putih. saya name kan die comet , tp name tak lekat pun , sbb orang rumah panggil dia tikus. dulu masa bulan puasa , hari2 tikus makan sup cendawan , or lebihan sup masa sahur. dlm gmba atas ni pun tikus makan kek. untung jadi tikus saya kan? kat blakang tu ada mcm rumah , dulu selalu rumah tu jadi port die tidur , lame2 jadi port die kencing/ dah mcm toilet. pastu selalu kene beli habuk2 tu , supaye klu die kencing kt lua , takde bau sgt , and die suke tidur dlm timbunan habuk2 tu.

 tikus ni kawan saya bagi , hasyim nama dia. same name mcm ayah saya. lepastu , mak saya tak kasi saya bele tikus ni , mak saya kate busuk , kotor dan sebagainya. tp last2 bile g kedai ikan yg ada jual akuarium , cage hamster2 ni , saya mula tunjuk mak saya nk beli cage ni kn. ttbe mak saya tunjukkn yg dia interested kt salah satu cage tu lalu die suruh ayah saya bagi duit dan belikan. lalu tikus mula diterima mak dan seluruh family saya. kadang2 ayah saya pun bg dia makan mlm2 bute klu die bising. mak saya pun bg die makan klu waktu saya takde kt rumah , pegi skolah. dulu hari2 saya belai dia.

lama2 saya dah nk dekat exam , saya mula abaikn dia. makan minum stll terjaga , tapi basuh dan belai dah mula takde timing. pada suatu hari, yaya ajak kawan die tidur rumah. sbelum tu , saya dah bg tikus mkn , egtkn tikus tidur lg. ttbe kawan yaya tgk tikus , tikus da kene hurung semut. saya tgk balik , tikus da tak bernafas. rupanya , tikus dah tak hidup lagi.

mmg dah sampai waktunya , sbb life span tikus ni cuma 2 3 tahun. saya pun ape lg , nangis macam mati laki. sedih sgt , tapi , kakak sulung dan abang ipar saya belikan saya hamster baru untuk dikenenkan dgn yg arwah ni. tp tikus baru ni tak mcm yg tikus first, tak jinak. selalu gigit2 jari saya smpai berdarah. tp lama2 ok lah , dan terpaksa lah hadapi jari berdarah hari2 kene gigit bila nk basuh dn bg mkn. erm. tulah crite die. lama2 tikus baru pun mati , yg ni tak sedih sgt sbb masa tikus baru ni mati , cage die kt lua , takleh letak dlm rumah , sbb ada ryan , ryan kn baby. tp , alhamdulillah , makan minum tikus baru pun cukup dan terjaga. lalu saya sendiri gali tanah nk tanam tikus baru ni.

korang klu nk bele hamster , bole , bele lah. tp perbelanjaan nye agak expensive. cage die mahal2. yg pink dlm gmba ni , cage cikai dah 90 rggt. cage utk tikus baru , habitrail , dah 120 rggt. belum masuk habuk lg , 20 rggt. die punye mainan nk gigit2 , klu tak beli nnt die gigit bende lain, 20 rggt. semuanya saya kumpul duit poket sekolah utk beli semua ni. puas hati bile tgk tikus sendiri mewah ape yg kte bagi.

p/s - saya sayang hamster2 saya. rindu lah pulak :(
➾ 0 thoughts || dear stalkers ,shout here !