✰ typical Malaysian ✰
written on Friday, April 6, 2012 @1:12 AM
i LOVE you
Khairol Fadzli <3

Assalamualaikum


saya mempunyai satu kelemahan , iaitu , low blood pressure. di mana darah tidak sampai ke kepala dan mula lah muka pucat feeling feeling berkulit cerah macam pakai garnier nak jadi lisa surihani lepastu pandangan mula kabur dan gelap lalu BAM ! you are so going DOWN . what i meant was , pengsan.  ia adalah satu situasi di mana , keadaan sekitar begitu tidak menyenangkan dan akan menyusahkan orang lain. harini mencipta sejarah, dua kali saya hampir pengsan dan macam dah pengsan sikit dah pun. first pagi pagi , saya berada di sebuah rumah beratap zink dan sangat panas ye Malaysia , negara tropika kan. jadinya , saya mulai lemas , susah gila nak bernafasa ala ala breathing thru straw. boleh imagine? imagine je jangan try because ia sangat teruk dan rasa nak jerit I AM DYING OH MANNNN tapi nak jerit pun dah tak mampu. ya , sgt siksa. next , dekat pasar malam di mana terlalu ramai orang menghimpit himpit dan panas , dan asap asap sate even bende tu sedap yum yum tapi mmg i cant bare that. this is awful , kerana saya akan membantutkan aktiviti ahli keluarga yang lain. saya rasa sangat bersalah dan saya rasa diri saya lembik. mmg ye pun sebenarnye jadi , erm. tulah. saya overcome semua ni dgn amalkan budaya 'DONT FORCE YOURSELF' dengan segera duduk untuk mengelakkan rebah dan jatuh terhentak kepala boleh dapat barah otak , atau , kipas kipas dan jalan slowwwww asalkan bergerak. tapi still , yang paling penting ialah pergi tempat yg lengang dan duduk. kalau boleh baring , silakan. saya juga wajib makan supplementary. iaitu segala jenis vitamin yg baik untuk meningkatkan kadar jantung saya pam darah. 

perenggan kedua , sepatutnya isu hot yang berlaku di sekitar saya. ye , yang ni berkaitan dengan title seperti yang tertera dengan comel nya di atas tu. kita sebagai seorang islam , muslimah sejati ha insyaAllah tengah otw lah ni kan , kita harus terima qada dan qadar ye adik adik okay feeling ustazah kejap. tak cite die macam , Allah is everything, dah kalau Dia tarik satu senyuman tu , confirm Dia akan ganti dengan bende lain yang akan buat kita senyum semula. Allah tu adil dik. dik ke? lantak. okay cite macam , semua orang takkan dapat apa yang dia nak. org kaya cantik macam kendall jenner pun tak dapat apa dia nak , dia nak tattoo ayah dia tak bagi, dia pakai shorts yang too short pun ayah dia bising. kendall jenner , kenal tak dia siapa? pergi google kepada siapa yang takde astro channel E! tu. okay so macam , kita semua takkan sentiasa dapat apa kita nak. kadang kadang kita di atas kadang kadang di bawah , okay boring sgt dah dengar ayat tu kan , dah basi muak lapuk ditelan zaman berhabuk berlumut dan sebagainya. straight forward , jangan sekali kali kita mensyirikkan Allah. ingat tu. jahat tau. jgn sekalipun jgn. manusia kalau menipu , lama lama akan jatuh juga. tolonglah tolonglah jgn buat perkara keji ini. tolong ye?

next , jodoh itu ketentuan Ilahi. kita hanya mampu berdoa dan mohon apa yang terbaik. we should not brag you know , so not healthy. apa yang terjadi mesti ada hikmahnya. apa yang buruk, mst ada baiknya. memahami? contoh ? saya telah putus hubungan dengan kecundangnya saya ditinggalkan bertubitubi dengan ex saya lalu saya berpeluang bertemu dengan jodoh saya encik meow meow khairol fadzli. ya , saya sangat bersyukur dapat dipertemukan dengan insan yang membimbing saya kearah kebaikan. saya sangat bersyukur Allah telah memberi saya hadiah yang sgt lumayan dan tidak ternilai. semoga hubungan kami kekal until jannah , aminn.  jadi anda anda di luar sana, kalau dah suka kepada org yang tak sudi , baik move on. buat apa suka org yg tak suka? buat tebal muka ala ala makeup 15 inci je. apekejadahnya? kalau dah orang taknak , tak dapat berkat ibubapa lagi , kalau memaksa jugak semuanya, Allah murka. tak dapat berkat. tak dapat. tak kemana. tak berpanjangan. jadi , kita haruslah menerima dan redha dengan ketentuanNya. memhami?

saya cakap ni bukan nak feeling muslimah padahal baru 2 hari bertudung , tapi sejahil jahil saya pada agama kita, saya tak pernah terfikir untuk melukakan hati ramai orang termasuk orang tua. saya takkan mensyirikkan Allah. saya tahu dosa. sejahil jahil saya , saya tidak pernah fikir untuk memecahbelahkan keluarga orang, memutuskan ikatan anak beranak , mak anak , bapak anak , adik abang , kakak abang. tanggung lah nanti kt sana.

tapi
semua orang tak sempurna. masih sempat kalau dah sedar. tolonglah sedar. tolonglah bangun. i'll wake you up even it is not even September yet. please don't do this to people. don't hurt people. you are doing the wrong thing here seriously.


semoga Allah beri petunjuk , kita hanya mampu berdoa untuk yang terbaik. kepada mangsa , minta bersabar kerana ini semua ujian Allah. percayalah , satu hari tu akan tiba. Allah maha adil.


➾ 1 thoughts || dear stalkers ,shout here !